Bryssel(tysklands)resan!

Här kommer ett (av vissa) efterlängtat inlägg! Alla som vill skälla ut mig gör det, för detta kommer jag inte skriva lika bra nu som dagen då jag kom hem, känslan har börjat falna, nu är den ett minne blott, jag har insett att jag är hemma och jag har kommit in mina gamla vanor. Jag ska ändå skriva så gott jag kan nu, bilder kan tillkomma senare men det märker ni, men nästa gång jag säger att jag ska göra något sen, skrik på mig!

Resan började med att jag och Emmelie, de tappra frisksportarna, gjorde sälskap på tåget till Örebro, en mycket trevlig tågresa om man bortser från att vi fick sitta i trappen! Väl i örebro blev vi hämtade och fick åka till KRIS-lokaler. Där var vi och träffade nytt folk till klockan fyra på morgonen då bussen kom och resan började på riktigt! På resan gjorde vi några stopp och hämtade upp folk, och snart var vi ett väldigt trevligt gäng människor från olika nykterhetsorganisationer.

Efter en mycket lång bussresa var vi framme på hostellet i Tyskland, jag och Emmelie fick ett rum för oss själva, skönt det.

Dagen därpå drog vi in till Hamburg och gjorde den staden osäker, där gick vi runt och shoppade hela dagen, jag hade gott kunnat vara där flera dagar! Jag köpte bland annat ett par stövlar och en sjal, en mycket fin sådan! Men allt ser så billigt up när det står i Euro, det är farligt!

På kvällen åkte vi med någon konstig båt som visade oss hamnen, jag vet inte riktigt om jag skulle rekomendera den. När vi kom hem sedan var vi ett gäng glada som lekte lekar, det var roligt. Efter det började jag och Emmelie göra tablåer, detta slutade med att Emmelie fick en läskläpp och jag började blöda näsblod och fick Emmelies ansiktsavtryck på tröjjan, vi är duktiga när vi är trötta! Det var i alla fall roligt.

Dagen efter vistades vi på Hiede Park, det var sjukt roligt och en av deras berg&dalbanor var utan tvekan den roligaste jag åkt!

Det blev lekar denna kväll med, men ändå fler var med och lekte, då körde vi bland annat improvisations teater, BIG MAC!

Nästa dag var vi på koncentrationslägre Berger Belzen, det var väldigt hemskt. Anne Frank är en av alla som dog där, men det var förfärligt att se hur människor kan behandla varandre. Engelsmännen hade dock bränt upp lägret när de hittade det 1945, så vi fick bara se bilder och minnesmonument med mera.

Dagen efter satt vi i buss och åkte till Bryssel, sen efter många timmar i buss var vi framme, ett nytt hostel, men jag och Emmelie fick ett rum för oss själva denna gången med.

Sedan var det dags, första dagen på parlamentet först  visades vi runt inne på parlamentet av en rätt så tråkig gammal man. Efter det var det lunch, jag åt den godaste pizzan jag någonsin ätit, även om mammas kommer på en klar andraplats. Sen fick vi prata med miljäöpartisten Carl Schlyter, och han var bra riktigt bra!

När vi lyssnat färdigt på honom var vi ett gäng som fick en rundvandring i Bryssel, vi såg både kissande pojken och kissande flickan! Efter rundvandringen var det fritid så jag gick runt runt med tre killar från Gisslaved som inte tyckte om Värnamo, när vi skulle hem lät jag dem bestämma hur vi skulle gå, och ett tips jag ger er det är, lyssna aldrig på Värnamohatare, då får ni ont i fötterna. Det var som en andra rundvandring i Bryssel ungefär.

Sedan var det dags för sista dagen. Den började med att jag gick med massa trevligt folk på marknad och kollade in coola  affärer i Bryssel, en affär sålde en gammal karussel!

Sedan skulle vi och lyssna på när Jeanette pratade, vi kom dock en halvtimme försent, så fort jag böt folk att leka med!

Efter det var det återm till parlamentet, denna gång pratade vi med Anna Hedh. Jag tyckte att jag kä'nde igen henne men kunde inte komma på varför, men efteråt så fick jag veta att hon är frisksportare! Hon var också väldigt bra, men jag gillade inte EU innan, och jag gillar det destå mindre nu! Visst finns det bra saker med det också, men men den debatten kan jag ta sedan.

Efter mötet med Anna var det dags att vänta på bussen och se fram emot en ca 22,5 timmar lång bussresa! Efter det var det 3 timmar tåg som gällde. Men bussresan hem var faktiskt bland det roligaste på hela resan så jag ska inte klaga.

Men men nu har jag skrivit alldeles för långt, kan skriva ändå mer men det orkar jag inte. Det var en mycket bra resa och jag är glad att jag åkte, även om den inte blev som förväntat.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Oj! Hur orkar du skriva så mycket på en och samma gång? :-O

2008-11-10 @ 17:39:30
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Fredrik *Frisören

Gillar du hår? kolla in min frisörblogg!

2008-11-10 @ 19:04:42
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Anna

Oj det var mycket skrivet :)

2008-11-10 @ 19:09:46
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Sofia

- fin blogg:)

2008-11-10 @ 19:32:06
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Fredrik Olofsson

bra förkortat. Hemresan var faktiskt sjukt kul! =) När kommer bilderna?

2008-11-10 @ 22:19:55
URL: http://www.sbu.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0