Första gången

Ja då har man följt mängden och skapat sig en blogg, jag frågar mig själv varför? Är det bara för att det är en "hipp grej", eller vill jag faktiskt få något ut av detta?
Jag tror, vill eller kanske till och med hoppas att det är det sista alternativet. För att  jag vill få ut mina poetiska tankar, som är så klara i huvudet, men de går inte att sätta ord på dem. En som däremot är mycket bra på att sätta ord på sina tankar är Lars Winnerbäck, en av mina stora idoler och förebilder.

Det måste vara så skönt att kunna få ut sina tankar, jag känner nu att allt blir för mycket och jag undrar vem jag kan prata med, vems axel ska jag luta mig emot när det blåser för hårt?

Hon jag litat på mest, hon som en gång var min bästa vän, har förändrats så, det har nog jag med, men jag sa till henne att jag behöver henne, att allt går åt skogen just nu, att jag bara litar på henne.

När jag äntligen träffade henne och fick chansen att prata med henne, började hon i stället berätta hur många hon legat med sedan jag var hennes bästa vän som hon delade allt med. Jag visste inte vad jag skulle säga, hon var inte ledsen eller skämdes, hon nästan skröt, jag förstod att den enda person jag litat på var borta, hon hade ersatts med den här. Jag hoppas ändå av en mycket stor del av mitt hjärta att hon kommer tillbaka, fast innerst inne vet jag att det aldrig kommer att hända, kanske kan jag älska den här nya människan, ändra min grundide i livet som så många gånger förr.

Jag har alltid sagt att jag skulle läsa natur när jag började på gymnasiet, jag kommer inte ens ihåg hur jag bestämde mig för det jag har alltid vetat det.
Sen i 8:an/9:an så såg jag Nyköpings Enskilda Gymnasium, jag visste att det var där jag ville gå, det fanns inget annat alternativ! Där kunde man inte läsa ren Natur, men SamNatur, och det fanns möjlighet att få full naturbehörighet, så det var mitt nya mål!

Jag jobbade upp mina betyg för att komma in på gymnasiet med höga poäng, jag var så bestämd att jag skulle dit att jag inte ens märkte hur mycket mina betyg höjdes.  Därför kom det som en överraskning när jag fick ett stipendium när jag slutade 9:an för att jag höjt mina betyg så mycket och hade en bra inställning.

Jag kom in på Enskilda där man första året bara läser samhäll, sen väljer man inriktning till andra terminen. Två veckor innan jag skulle lämna in lappen om mitt val frågade jag mig själv, vill jag verkligen läsa natur? svaret blev Nej! I stället blev jag ekonom, och nu går jag i tvåan och är stolt ekonom, och kan nästan säga att jag tycker det är roligt!

Ett annat stort val i mitt liv var att bli vegetarian, jag gick från köttälskare och slutade att äta det helt.
Varför gjorde jag då detta drastiska val, jo jag slutade först att äta kött hemma, sedan märkte jag att jag faktiskt inte tyckte om kött lika mycket som jag trott, sen gick jag på en kurs som Svenska Frisksport Förbundet anordnade, när jag fick veta vilken stor miljöfara köttet var så bestämde jag mig!

nu blev mitt första inlägg längre än jag tänkt mig, och jag tror inte att jag kommer lägga in så långa alltid, jag tror inte att jag kommer ha tid till det!

Men tills jag lägger in något nästa gång tycker jag att ni ska se världen i dess bästa sidor och försöka hitta stunder av lycka, ta vara på de stunderna och njut, när saker går dåligt så är det bara att ta lärdom av det men viktigast av allt om ni ramlar res er då, ta stöd av allt det fina i livet!

Kommentarer
Postat av: Therese

Inte illa.

2008-09-20 @ 18:05:37
URL: http://lindboom.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Åhh Nella! Vad fint du skriver! Känner faktist igen mig i mycket du skriver. Har oxå tänkt på att börja skriva blogg, men tills vidare får det räcka med att jag skriver ner mina tankar för hand och på bdb haha :D <333

2008-09-20 @ 20:21:00
Postat av: Agnes

Verkligen ett fint inlägg:)<33

2008-09-20 @ 23:26:53
Postat av: Emma

du skriver så fint, du är inte ensam om att tycka så, det är synd om henne, hon kanske fattar så småningom, men nu vet jag itne vad hon håller på med, hon har gått för långt, jag har ox förlorat en av mina bästavänner och vet du , nu är det inte mitt fel att hon är som hon är, som du tkt förut..

jag saknar dig <33

2008-09-21 @ 15:42:50
URL: http://emmasyouknow.blogg.se/
Postat av: emmy

Fint skrivet nella<3

Jag fattar vad du menar, Hon har gått för långt nu.

jag har oxså förlorat henne på så många sätt,Hon har förändrats totalt,Mna vet inte vart man har henne.

Älskar dejj <33

2008-09-22 @ 14:46:41
URL: http://http://meeemmii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0