funderingar i skolan

Just nu sitter jag i skolan, vi ska skriva om presidentvalet i USA, eller rättare sagt ta och skriva om ett problem i USA och hur kandidaterna tänkte lösa problemet.

Jag tycker att Obama är självklart bäst, ni som tycker om McCain får ta och försvara ert val sen. Hur insatta är förresten alla i USA valet? den som vinner blir ändå världens mäktigaste man, så har du brytt dig om att se hur de olika tycker?

Jag gör i alla fall mitt arbete nu, först ville jag skriva om klimatfrågan men det fanns så lite om det så jag ändrade mig till att skriva om fri abbort.

jag tycker att det är en självklarhet att kvinnan själv ska få bästämma om hon klarar av att uppfostra ett barn eller inte. Tvingas någon att ta hand om ett barn emot sin vilja tror jag att det kommer gå fel, barnet kommer kanske inte kunna få den kärlek ett barn behöver.

Jag tror inte heler att det blir lätt för kvinnan att ta hand om ett barn, man får ansvar för ett helt liv, samtidigt som man ska kunna ta hand om sitt eget.

vad anser du om fri abort, en rättighet eller bara en möjlighet att ta ett liv när personen i fråga inte har en chans att säga emot?

Så ta hand om er och stay in school

Kommentarer
Postat av: emmy

Obama läätt (;

Tkr kvinnan ska välja själv om hon kan uppfostra,eller att göra abort,för att hon inte kan ta hand om barnet,Det är ju inte spc snällt mot barnet när det blir äldre om mamman inte är kapabel till att ta hand om den..

2008-09-25 @ 14:42:24
URL: http://meeemmii.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hit hittade jag! Men gosh vilken djup' blogg du har, som skriver om en massa bra ämnen.. Kulkul!

2008-09-26 @ 20:13:16
URL: http://ellensch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0