glada stunder med våra tyskar!

Ja, jag sitter här fylld av saknad, fylld av minnen, och min dator är full av bilder!

Så jag tänkte berätta lite vad som hänt mig medan tyskarna hälsat på. Jag hade Fine här, en mycket trevlig tjej!

Första dagen sjöng vi SingStar, fikade åkte ut och hälsade på Gudnilla på herrgården, allt var mycket mycket trevlig.

Tisdag och onsdag så var alla tyskar iväg med ettorna i skogen. De små ettorna lärde tyskarna att säga Knulla, alltid bra att kunna! Men på onsdag kväll så kom Fine hem hit igen, då var jag duktig och såg på en film med tysk tal & tysk text, gamla rosa pantern, otroligt rolig!

Sen kom torsdagen, Dagen med Stort D. Alla tyskar samt deras utbytes studenter åkte in till Stockholm. Staden blir sig aldrig lik igen!

VI började med en tur på Wasa-museet, det var rätt så fint iaf, på bussen upp blev jag i alla fall populär för att jag hade 99 luftbalongs & Küschel på min mobil, så lite alsång blev det allt!
Sedan åkte vi till slottet och såg på vakt byte, eller rättare sagt, gymnastik uppvisning i slow motion!

Efter detta hade vi fritid, vi var väldigt många i våran "lilla" grupp, så många att vi tappade några på vägen utan att märka det förrän långt efter. Men men vi var ungefär tio stycken som lyckades hålla ihop och ta oss till en thai-buffet, där åt vi mycket god mat!

Efter detta gick vi till NK, men där ville ingen vara så vi gick till Gallerian i stället. där gick vi först och försökte hitta något alla ville göra, detta var lättare sagt än gjort, men slutade med att de tyska tjejjorna gick på H&M medan jag, Bea och alla killar gick runt och tittade på Claes Olsson, sedan gick vi med mätta magar och köpte en varsin stor glass!

När vi kände oss nöjda med gallerian började vi gå tillbaka mot gamla stan, på vägen får Erik ett samtal från sin tysk Sven, han säger att vi ska möta honom vid parlamentet så vi börjar gå ditåt, men Filip & Philip ser då en jakt affär de letat efter hela dagen, så Erik får gå själv och hämta Sven medan vi andra väntar utanför jakt affären.

När Erik & Sven kommer tillbaka förklarar Sven att han gått runt själv i nästan två timmar för att han tappade bort oss andra då han gick in i en affär för att köpa ett snapsglas.

Sen i gamla stan gick vi förbi affären Wadle, och jag blev glad, mycket glad!

På bussen hem sjöng killarna från Tyskland några tyska sånger, men sen så kom brudarna från Sverige med klassikerna, till exempel boten Anna och sommartider!

COVER MY BACK! ja, jag och Louise har ett nytt uttryck "We're blond, no brains, Cover My Back!"

I skolan på fredag morgon så fick jag veta av Gabbe att Jag är utsedd av de tyska pojkarna till Den Snyggaste Svenskan!
Den ni, oväntat va!

Sen var det dags för tyskarna att åka hem efter många härliga samtal med många härliga människor!

Jag saknar redan tyskarna, men men V 6 drar vi till Frankfurt!

Mitt tips till dig, har du tråkigt, släpa hem en tysk utbytes student!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, jadu ordet knulla är alltid bra att veta ;D Jadu, vakternas lilla gymnasitkuppvisning blev ju deffinitivt inte sämre när ni joinade in där på slutet haha :D Jadu, en mycket trevlig vecka, som inte kan bli något än bättre när vi åker dit! :D Frankfurt, here we come! ILY! <333

2008-09-26 @ 23:05:25
Postat av: Sofie

haha väldigt många "jadu" i mitt förra inlägg haha :D

2008-09-26 @ 23:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0