iklädd paljetter två dagar i rad.

I fredags var det föreställning, då hade jag på mig en helt otroligt snygg outfit. Rosa och guld i glittrande paljetter, hatt, frack, väst, fluga och ett par matchande byxor.
ungarna tyckte jag såg rätt så cool ut och mina första två föreställningar (som direktör) gick rätt så bra.
Supertrött på kvällen efter två föreställningar och att både ha riggat upp och ner (inklusive lastat och fraktat) cirkusen så fick jag springa till bussen som mina kompisar höll åt mig. Jag var så tacksam att busschauffören väntade att jag bjöd honom till nästa veckas föreställningar.
På lördagen drog vi in till Pride. Mina kvinnor klädde upp sig i fina klänningar, själv tog jag på mig ett par jeansshorts och ett svart linne och så en silversjal med paljetter för att göra det lite roligare. En del av cirkusen kom och gjorde oss sällskap så vi underhöll de andra med tablåbygge. Jag klädde av mig mitt linne och stoppade in sjalen i byxlinningen så den blev som ett linne med bar rygg, jag kände mig lite som en diskokula.
Sen så hängde vi med Jonas Gardell och Mark Levengood. Alltså på riktigt, vi fotade oss med dem, dansade med dem, pratade med dem en hel del och Jonas gav mig en röd ros. Lyckan som uppstod i mig då är svårslagen, och ja det kanske är lite pinsamt hur kändiskåt jag är men I don't give a damn about what you think!
Vi gick i alla fall längst fram i ekipaget Torka allas tårar, precis bakom Jonas och Mark och bredvid de små änglapojkarna. Vi höll om varandra, skrek, apploderade, gick, svettades och var allmänt superlyckliga. 
Från vårt gäng så var vi fem tappra kvinnor som gick hela paraden, sedan gick vi törstiga, med värkande fötter och fortfarande lyckorusiga och åt på vapiano.
på kvällen åkte vi tillbaka in till storstaden och drack rödvin, skrattade och pratade. Innan hade vi en egen liten förfest där vi spelade Nicke & Nilla, I wish I was a punk rocker (låten som förde en stor del av oss samman) lite skön 90-talsmusik (typ Spice Girls, Aqua, Vengaboys och sånt), samt andra finfina låtar som liksom lägger den perfekta grunden för en bra kväll. 
I morse gick vi upp sjukt tidigt och började åka hem till mamma och pappa vid 9, men tåget fastnade i Tumba så det var ett litet äventyr att ta sig hem men jag och Johanna grejjade det galant trots alla möjliga problem som uppstod!
Nu ska jag ut till föräldrarnas husvagn för att grilla och bada.
Galet bra helg det här måste jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0