såntdär man hör och ser när man åker pendeltåg.

Jag satt i samma pendeltågsvagn som en (till synes) helt vanlig hipsterkille i 25årsåldern här om dagen.
De håller på att bygga något vid pendeltåget här i Jakobsberg, så just nu är det enkelspår förbi. Detta leder till att det rätt ofta händer att tåget får stå och vänta på passerande tåg precis innan stationen.
Detta hände den här dagen, hipsterkillen hade redan hunnit resa sig och gå till dörrarna när tåget stannade och tillkännagav att vi skulle behöva vänta. Jag suckade och ville bara komma hem.
Hipsterkillen drog dock betydligt mycket mer nytta av tiden och började köra yoga. Sedan ringde det i hans telefon och jag hörde honom bland annat säga meningen
"Jag vet inte vad jag ska göra imorgon, det lutar åt att plocka blåbär".
Lite så vill jag också vara ibland.
En annan kul grej jag hörde när jag skulle åka pendeltåg var när en liten tjej och hennes bror gick förbi mig.
Brodern pekade på Chili och sa "Titta där är en Chihuahua!"
Varpå systern svarade "Nej det är en hund!"
Sen gick de och bråkade om huruvida Chili är en hund eller en Chihuahua.
Rätt gulligt tycker jag. Och för er som undrar - båda två har rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0