stor, liten & en paj värd sitt namn.

Igår kom familjen (- systeryster lillstrumpa) och hälsade på med sin nya hund. De har nämligen bytt ut sin stulna Chihuahua mot en Grand Danois.
Chili hade lite svårt att acceptera att en jättetjej som ser ut som en blandning av en ko och Janne Långben tagit hans plats.
Selma hade lite svårt med att inte få leka med hunden som det luktar om i hennes nya hem utan att bli morrad och skälld på av denna ettriga lilla varelse. Men annars var det ett rätt fint möte mellan dessa två extremer i hundvärlden.
Jag hade tänkt bjuda familjen på fika så slängde ihop en Jordgubbspaj. På riktigt. Allt gick rätt smidigt tills jag skulle ta ut den ur ugnen, då lossade spännet som håller ihop formen så botten och pajen ramlade ner. Jag svor högt och fick paj över hela ugnen och köket. Då kändes det rätt fint med en pappa som hjälpte till att städa och en mamma som planterade blommor och örter på min balkong.
Det är förövrigt lite underligt att min bror ser så stor och lång ut på alla bilder när han står jämte mig. Jag menar, han är väl fortfarande en 5-årig liten lintott med vampyrtänder, eller? Det skiljer typ lika mycket mellan oss två som mellan Selma och Chili nu.. men han är fortfarande Lillabror, alltid, sånt kan man inte bara växa ifrån sådär hux flux.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0