ett tips till alla stressade själar.

jag vet hur det känns när tiden och orken inte riktigt räcker till alla måste och borde. Jag vet att kaffe kan vara en räddare i nöden vissa stunder, liksom ge dig energi att jobba lite snabbare.
Så det är inte så jättekonstigt om det någon gång känns klokt att dricka 1 liter kaffe i typ ett svep, även om du redan druckit några koppar tidigare på dagen.
Mitt tips är ändå, gör inte detta. Till en början kommer det funka bra, du blir superspeedad och jobbar på utan att energin sviker en sekund. Sen kommer dippen. Dippen mina damer och herrar, värre än en onsdagseftermiddag. All den där superenergin byts inom loppet av ett ögonblick ut emot en känsla som liknar en onådig bakfylla. Illamående, yr, kraftlös, inte alls någon superenergi där man får mycket gjort, snarare tvärtom. Sen kan du inte sova på natten heller, bara ligga och må dåligt för pigg för att somna och vips så är dagen efter omringad av ett moln av trötthet.
Det är vad jag hört i alla fall. Eller så gjorde jag ett test igår för att kunna hissa eller dissa den briljanta planen.. Den är dissad i alla fall. Så jävla dissad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0