slutet på början.

Sedan första dagen jag började på lekis så har jag mer eller mindre helhjärtat tillhört det svenska skolsystemet.
I morgon har jag min första föreläsning på min sista termin.
Jag har läst detaljscheman, fyllt i min kalender, plockat fram pennor och flikar, letat och hittat kurslitteratur, köpt en anteckningsbok, registrerat mig och nu så ska jag packa ner allt i väskan - sen är jag redo för att köra igång!
Om allt går som planerat, vilket det så klart kommer att göra, så är jag socionom i januari. Färdig, på riktigt.
Jag kommer säkert läsa någon form av vidareutbildning sen, men det är inte samma sak så just nu räknar jag inte med det, min grundutbildning kommer jag ju ändå vara färdig med. 
Mina lekisfröknar trodde för övrigt inte att jag skulle bli något, en flicka som inte sitter i dockvrån och leker med dockor och nallar utan hellre klättrar på möbler och väggar med pojkarna kan inte klara sig i samhället sa dem.
Let's agree to disagree, shall we?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0