Mysbyxveckan ends

Min sista dag som 16-åring och sista dagen på hälsoveckan. Det här har varit en bra vecka, det är skönt att röra sig, jag måste verkligen skärpa mig, träna är vad jag ska göra! Jag har även haft mysbyxor varje dag i skolan, skönt, det kanske också är en sådan sak jag borde ha oftare.

Nu har jag även bjudit in lite folk hem till mig, ja förutom släkten då, de är en självklarhet, de är alltid där dem kan jag lita på, men några kompisar, det började som impuls. Agnes bjöd mer eller mindre in sig själv, sedan tvingade jag Emmy komma och träffa mig några timmar, sedan Emma och igår kväll ringde jag min Lisa Lisa! vi får la se vad det blir av min dag.

Men nu börjar min tyska strax, det är då inte lyckan i mitt liv men men, snart är det helg, i kväll kanske jag leker med Emma!

Hemma, trött och lycklig!

I helgen var jag då i småland igen, Värnamo i mitt hjärta so to say. Där pratade vi svengelska en del, det var mycket roligt och jag kom på många nya och bra ordvitsar, om jag skulle skriva upp dem här skulle ni nog bara tycka att jag var galen för att ni inte skulle förstå dem. Folket som var där var riktigt nice, men de var få, mer folk tack!
Helgen går att sammanfatta såhär: Fel på bussen,borttappad mobil, leka med smålandsgänget, sluta vara smålänsk säl, se sanningen med hjälp av Arnes iPhone, sova mellan Philip och Andreas, lakris, kakao, kex, talfel, underbart roligt!

Men nu var man tillbaka i verkligheten, slungades in i den i morse när bussen var sen på grund av snön sedan flöt det på och måndagmorgonen började som vanligt med Matte C, inte den största lyckan i mitt liv kanske. Men nu är det ändå lite ovanligt denna vecka, det är nämligen hälsovecka på enskilda, därför slutade musiken tidigare och vi gick till HoR skolan och lyssnade på en föreläsning om vad man ska äta. Sedan bar det av hem till Jenny, med ett avbrott på LIDL, i Jennys vardagsrum slipade vi på våran dans, och visst är den bäst!

På lördag fyller jag år, den 19:e december är det julavslutning och förhoppningsvis en återträff med DaGang

Beslutångestens tid!

Jag lovar att jag ska skriva om allt som hänt, för det är mycket, men nu måste jag plugga rättskunskap, jag har prov i morgon!

Nu har jag bestämt mig för tvåglasögon jag ska ha, ojoj det har varit stora problem i mitt lilla huvud, men nu är jag nöjd, dessa jag har nuär snygga och passar mig bra!

Men men, nu har jag ett annat viktigt beslut att ta, och det är brottom! Hur ska jag göra i helgen?
Jag kan åka till MegaHelgen i Värnamo, det är väldigt trevligt, jag vill ju träffa folket, sista gången innan, ja kanske Midsommar, och hur många kommer då? Dock är kostnaderna stora, eler själva lägret är billigt 220, dåingår dock inte all mat, men resan kostar 300, mer än lägret, jag tycker det är riktigt dumt att sätta så högt pris! Jag har ju lovat massor med goa själar att jag ska vara där, men det är så få härifrån som tänker dra sin kos ner till småland.

Andra alternativet är att leka med hoppgänget i nyköping på Rosvalla en heldag. Inte helt illa med tanke på hur lite jag träffat dem på sistonde. Detta är gratis med, eller jag måste ju köpa mat och godis med mera. Det är bara en dag med.

Någon som har en åsikt om hur jag ska välja, lämna den snälla!

Nu ska jag plugga mer om EU, utan att bli arg hoppas jag. Ha det bra, lycka till med det ni håller på med och var ute i god tid med alla små saftiga uppgifter ni får!

den sista 12:e november någonsin 2008

Idag vart jag glad! Min Mormor&Morfar kom hit och hälsade på en stund, och jag har alltid sedan jag var barn älskat min mormor och morfar minst lika mycket som mamma och pappa, om inte mer!

När jag var liten bodde de på gångavstånd från oss, och jag har då alltid haft beslutsångest, jag tyckte alltid att det var svårt att välja var jag skulle sova, vissa kvällar gick pappa och morfar och mötte varandra och böt mig mellan sig tio gånger på en kväll, att de orkade! De gjorde de nog inte i och för sig, den dagen mamma sa att vi skulle flytta in i mormor och morfars hus blev jag överlycklig, inget mer velande. sedan dog lyckan när jag fick veta att mormor och morfar skulle flytta till södertälje, visst det är bara 20 minuter med bil, men barnet jag var då tyckte det var en annan värld!

Jaja, nu så har jag i alla fall ett problem, ja egentligen fler, men tar upp ett nu. Jag vet inte vad jag ska önska mig i födelsedagspresent! Hur är detta möjligt, jag är ju bortskämd, men nu, nu vill jag inte ha något. Eller visst en systemkamera vore inte fel, men jag får alltis såstora grejjor när jag fyller år, typ datorer och så, i år vill jag önska mig "vanliga" saker. Snälla ge mig förslag på vad jag kan önska mig i födelsedagspresent!

Ta hand om er nu, och även om släkten är värst är den värd att ta hand om. Älskar de dig, älska dem tillbaka, sen har dukärlek livet ut!

slut och hemma!

Nu kom jag hem från träningen! Skönt att få vara där igen, ska nog åka dit imorgon med. Eller så ska jag ta tag i mitt liv.

Det var som sagt bra att åka dit i alla fall, jag har saknat folket där, det är så härligt. ag tyckte dock att rsan dit var lite rolig. Först och främst tog jag en buss som går igenom Studsvik, det är något man inte ska göra, om man inte är sugen på något ovanligt. Passagerarna på denna buss var jag Oliwia (min älskade Systeryster) och busschuffören. En glad skar på väg till Nyköping. Men i Studsvik stannar bussen på en parkeringsplats, där fanns ingen busshållplats så jag började så smått undra vad denna lilla busschufför höll på med. Men det var lungt, han hade bara stannat för att ta en rökpaus! Jag säger då det, busschufförer slutar alldrig förbluffa mig!

Nu är jag trött, det finns så mycket jag borde göra nu för tiden men jag orkar inte, så jag gör mitt bästa och hoppas på bättre tider. God natt kära läsare!

hungrig och träningslös

Nu är det så att jag inte har varit på träningen i Nyköping på väldigt länge, en månad, kanske två till och med!
Visst visst jag har barnen varje torsdag och då rör jag mig, och jag går ut ed hundarna varje dag. Men de flesta på volleybollen kan ju intyga att jag är väldigt dålig på att komma dit med.

Imorgon ska jag i alla fall försöka ta mig till trampolinen i nyköping det är på tiden, och jag kunde verkligen inte idag, förlåt!

Jag är inne i en hungersperiod igen också. Jag förstår inte sist jag var såhär hungrig hela tiden tränade jag mycket, då kunde jag skulla på att det var därför jag var hungrig, det kan jag inte nu.

Men men det går väl över innan jag vet ordet av det är jag mätt hela tiden, så då kan jag hoppa över att äta och ändå vara mätt, Konstigt är det, men jag försöker äta lika mycket hela tiden, går la sådär.

Nej nu har jag skrivit ett helt onödigt inlägg, och förlåt för att inlägget om Bryssel blev så sjukt långt, det var inte meningen!

Bryssel(tysklands)resan!

Här kommer ett (av vissa) efterlängtat inlägg! Alla som vill skälla ut mig gör det, för detta kommer jag inte skriva lika bra nu som dagen då jag kom hem, känslan har börjat falna, nu är den ett minne blott, jag har insett att jag är hemma och jag har kommit in mina gamla vanor. Jag ska ändå skriva så gott jag kan nu, bilder kan tillkomma senare men det märker ni, men nästa gång jag säger att jag ska göra något sen, skrik på mig!

Resan började med att jag och Emmelie, de tappra frisksportarna, gjorde sälskap på tåget till Örebro, en mycket trevlig tågresa om man bortser från att vi fick sitta i trappen! Väl i örebro blev vi hämtade och fick åka till KRIS-lokaler. Där var vi och träffade nytt folk till klockan fyra på morgonen då bussen kom och resan började på riktigt! På resan gjorde vi några stopp och hämtade upp folk, och snart var vi ett väldigt trevligt gäng människor från olika nykterhetsorganisationer.

Efter en mycket lång bussresa var vi framme på hostellet i Tyskland, jag och Emmelie fick ett rum för oss själva, skönt det.

Dagen därpå drog vi in till Hamburg och gjorde den staden osäker, där gick vi runt och shoppade hela dagen, jag hade gott kunnat vara där flera dagar! Jag köpte bland annat ett par stövlar och en sjal, en mycket fin sådan! Men allt ser så billigt up när det står i Euro, det är farligt!

På kvällen åkte vi med någon konstig båt som visade oss hamnen, jag vet inte riktigt om jag skulle rekomendera den. När vi kom hem sedan var vi ett gäng glada som lekte lekar, det var roligt. Efter det började jag och Emmelie göra tablåer, detta slutade med att Emmelie fick en läskläpp och jag började blöda näsblod och fick Emmelies ansiktsavtryck på tröjjan, vi är duktiga när vi är trötta! Det var i alla fall roligt.

Dagen efter vistades vi på Hiede Park, det var sjukt roligt och en av deras berg&dalbanor var utan tvekan den roligaste jag åkt!

Det blev lekar denna kväll med, men ändå fler var med och lekte, då körde vi bland annat improvisations teater, BIG MAC!

Nästa dag var vi på koncentrationslägre Berger Belzen, det var väldigt hemskt. Anne Frank är en av alla som dog där, men det var förfärligt att se hur människor kan behandla varandre. Engelsmännen hade dock bränt upp lägret när de hittade det 1945, så vi fick bara se bilder och minnesmonument med mera.

Dagen efter satt vi i buss och åkte till Bryssel, sen efter många timmar i buss var vi framme, ett nytt hostel, men jag och Emmelie fick ett rum för oss själva denna gången med.

Sedan var det dags, första dagen på parlamentet först  visades vi runt inne på parlamentet av en rätt så tråkig gammal man. Efter det var det lunch, jag åt den godaste pizzan jag någonsin ätit, även om mammas kommer på en klar andraplats. Sen fick vi prata med miljäöpartisten Carl Schlyter, och han var bra riktigt bra!

När vi lyssnat färdigt på honom var vi ett gäng som fick en rundvandring i Bryssel, vi såg både kissande pojken och kissande flickan! Efter rundvandringen var det fritid så jag gick runt runt med tre killar från Gisslaved som inte tyckte om Värnamo, när vi skulle hem lät jag dem bestämma hur vi skulle gå, och ett tips jag ger er det är, lyssna aldrig på Värnamohatare, då får ni ont i fötterna. Det var som en andra rundvandring i Bryssel ungefär.

Sedan var det dags för sista dagen. Den började med att jag gick med massa trevligt folk på marknad och kollade in coola  affärer i Bryssel, en affär sålde en gammal karussel!

Sedan skulle vi och lyssna på när Jeanette pratade, vi kom dock en halvtimme försent, så fort jag böt folk att leka med!

Efter det var det återm till parlamentet, denna gång pratade vi med Anna Hedh. Jag tyckte att jag kä'nde igen henne men kunde inte komma på varför, men efteråt så fick jag veta att hon är frisksportare! Hon var också väldigt bra, men jag gillade inte EU innan, och jag gillar det destå mindre nu! Visst finns det bra saker med det också, men men den debatten kan jag ta sedan.

Efter mötet med Anna var det dags att vänta på bussen och se fram emot en ca 22,5 timmar lång bussresa! Efter det var det 3 timmar tåg som gällde. Men bussresan hem var faktiskt bland det roligaste på hela resan så jag ska inte klaga.

Men men nu har jag skrivit alldeles för långt, kan skriva ändå mer men det orkar jag inte. Det var en mycket bra resa och jag är glad att jag åkte, även om den inte blev som förväntat.

äntligen hemma från en fantastisk resa!

Jag ska allt lägga in ett inlägg där jag skriver om allt som hänt på resan, eller nej det går inte, mycket av det som hänt!

Nu sitter jag dock och är trött, och är förkyld med, så jag skriver in senare, då jag lagt in bilderna på datorn med.  Men varför är jag så trött då, jo, jag har setat på en buss i ungerfär 22,5timmar, efter det var det tåg i 3 timmar till. Inte kunde jag sova heller, men jag ska inte klaga, för bussresan var rolig, det vill jag lova!

Hoppas att alla har haft det bra här i Sverige medan jag var borta!

I tyskland

Jag är i tyskland   och har det sa himlans bra!

Ta hand om sverige at mig, jag har inte rad med mer internet