Dag 01 - Om mig

Vad finns att berätta om mig? de flesta som läser känner mig ju.

Jag är 19 år och 4 dagar, jag växte upp i Vagnhärad och gick inte på dagis. Jag och mina syskon fick lära oss det sociala spelet på kyrkans barntimmar och med kompisar i alla fall. På gatan var vi tidiga kommunister som höll demonstrationer då politikerna skulle bygga hus i vår pulkabacke, vi satte upp lappar på affären om någon var dum emot djur och självklart så kastade vi sten..!

Jag gick på Hedebyskolan i princip hela tiden mellan lekis och 9an, med ett litet avbrott på ett drygt år på Waldorfskola, men den kändes oseriös, speciellt när vi fick en ny lärare som inte kunde svenska (jag är inte rasist, men jag kunde ju inte lära mig något). Jag trivdes inte i skolan, så jag kompenserade det med Frisksport där jag var på läger & kurser och träffade underbart folk från hela landet. På hemmaplan så sjöng jag i kör och dansade och träffade mycket amazing folk! När jag tillslut slutade 9:an fick jag ett stipendium och jag grät, av saknad till lite folk och lättnad att slippa gå tillbaka.

Sedan började jag på Nyköpings Enskilda Gymnasium, det var riktigt bra, självklart fanns dåliga stunder även där, men jag trivdes. Träffade mycket folk som jag inte vill förlora, och några som jag hoppas känna tills dagen då jag dör! Men tre år rusade förbi, snart tog jag studenten, kammade hem ett stipendium till, var förlovad, insatt i allt som händer i Afghanistan och inte längre nykterist.

Nu läser jag till Socionom på Stockholms Universitet, går i en underbar klass och trivs.

På somrarna är jag gärna på Norra Öland (helst Böda Sand) och jobbar på CirkusSkolan.

Det var jag och min livshistoria i stora drag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0