låt solen lysa och regnet falla.

Regnet och solen varvar och tar varannan dag hos mig nu.
I fredags låg jag och solade, i söndags likaså.
I lördags regnade det så då såg jag på film.
Bland annat The Hobbit, det har jag inte kunnat ta mig för tidigare.
Jag har ju längtat efter den filmen. Att dricka te och äta mandariner. Tillsammans med min käraste vän. men det hann vi inte med, och det kan jag tycka är sorgligt. Sorgligt som fan faktiskt.
Men jag har sett Bilbo slita sönder Smaug på riktigt, och vi har druckit te och ätit mandariner. Varit med om egna äventyr, gått vilse i skogar och sett fina landskap lite överallt. Till slut sa vi farväl en intensivt sorglig, men vacker dag, vid vattnet, precis som det borde gå till när Bilbo fortsätter sin sista resa. Till Nangijala, där jag en dag får se in i hans ögon igen.
Idag och igår har i alla fall regnet blött ner marken runt omkring mig. Och mig med. Jag har inget paraply så hundpromenaderna har varit våta.
Hur kan jag förresten inte ha fått ett endaste litet paraply i doppresent? Det borde väl alla gett ett flickebarn som heter Petronella?
Nu kysser kvällssolen den del av världen som jag kan se, och det är vackert tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0