lite som att göra en bakåtvolt

en gång, när jag hoppade trampolin och faktiskt var rätt duktig, så landade jag fel i en salto (bakåtvolt).
jag gjorde mig illa och blev rädd, och trots att jag vet att man ska göra en likadan volt till (fast rätt) så snabbt som möjligt så gick jag ner från trampolinen.
sen så hjälptes jag och mina hjärnspöken åt att göra salto till en livsfarlig, supersvår och övernaturlig övning som jag inte kunde fatta mod att göra på jättelänge.
Trots att jag gjort den säkert 1000 gånger utan några problem innan.
Idag gjorde jag något som typ kändes lika skrämmande som att göra en salto. men det gick bra.
inte sådär superbra att jag fortsatte och körde en dubbel också - bara för att det egentligen är målet och jag vet att jag klarar det med om jag vill.
nej, jag var lite rädd, volten blev lite underroterad.
men jag dog inte, bröt inte nacken, skrapade inte upp hakan, jag skrapade inte ens upp mina knän.
jag mår precis lika bra som innan.
ändå kan jag inte låta bli att vara lite rädd för att ställa mig på krysset och räkna till 3 igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0