and the world spins madly on.

ibland kan det kännas som om världen stannat, som om ett ord eller bara ett andetag fått jorden att sluta snurra. 
när det känns så kan det passa ganska bra att åka till sommarstugan och njuta av solen och gränslös kärlek från familjen.
spela lite badminton, äta god mat, gå promenader och se solen gå ner över skog och ängar, bada årets första dopp i Hjälmaren, sjunga sig till söms med mamma och Astrid Lindgren-låtar, äta jordgubbar och dricka mousserande vin, höra från mormor hur det gick till när man blev till, skratta tills tårarna börjar rinna, köpa en genomskinlig skjorta, gå barbent, leka med en stor och en liten hund, fixa en annan hunds grav och bara allmänt ta hand om sig själv och göra sånt man mår bra utav.
Sånt ägnade jag mig åt i helgen. det var väldigt skönt och behövligt. 
Nu är jag tillbaka till vardagen, med min lille hund, iklädd min genomskinliga skjorta och bara ben, täckt av solens sken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0