ostämd gitarr, tyskaprov & en liten rabieshund

Nu har jag tagit en paus, jag sitter nämligen på mitt rum med en ostämd gitarr och försöker lära mig att spela. Men hur jag är gör låter det inte bra, jag borde kanske stämma den, men det kan jag inte och mest av allt behöver jag HJÄLP!
snälla gitarrspelande människor, hjälp mig, för såhär är det, min lillasyster kan och inte jag! Men men, skam den som ger sig!

Idag hade jag i alla fall tyskaprov, och för att vara ett tyskaprov så gick det bra!  Som matteprovet igår! Det var så enkelt, det kändes så himlans bra att jag inte kan tro det, så det blir väl bara VG i matte C med, jag är faktiskt inte så bra har jag kommit fram till, jag är rätt så medelmåttig! Men men då är det väl den jag är, får leva med det resten av mitt, liv så jag tänker börja vara en stolt medelmåtta och förstå att jag inte kan mer än såhär, hur mycket prestationsångest jag än får!

Men en sak som var sjukt roligt idag, det var engelskan! Vi läser om Shakespeare, och idag höll vi på med Romeo och Julia, men inte på gammalt vanligt tråkvis, utan på roligt vis! Vi skulle skriva om Romeo och Julia till våran egen veriaton, och jag, ida & sofie, vi var då roliga, vi skrattade så att vi grät!  Jag ska försöka dra lite kort vad vi gjorde och hoppas att ni förstår.

När Julia säger att hon inte vill ha sitt namn längre (eftersom att hennes släkt & Romeos bråkar) så ändrade vi det till "Jag vill inte vara en Hilton mer" Hennes pappa var nämligen arg för att hon varit på rave-fest (inte maskerad)!
Sen så fortsätter hon "Jag önskar att jag vore lika fattig som min Romeo så att jag kan vara med honom! Eller vänta, jag KAN INTE vara fattig! Jag önskar att min heta Romeo vore lika rik som pappa så att han kan köpa Gucci-väskor åt mig!"

nu vet Julia inte att Romeo är utanför hennes balkong, men när hon får reda på det så säger hon.
"hur kom du hit? Om min Chihuahua ser dig så dödar hon dig, hon har faktiskgt rabies!"
men den tappre Romeo svarar:
"Jag är inte rädd för din lilla rabieshund!"

jaa, vi skrev massor med roligt, jag har kommit på att jag alltid är med och skriver de oseriösa sagorna, på svenskan t e x, alla hade ordentliga sagor, sen kom min grupp, som slutade med att avslöja att Prinsen var bög och gifte sig med de vackra flickornas pappa.

jag vet inte hur det kommer sig att det är jusst mina grupper... finns det något samband?

Nej nu har jag skrivit för långt igen! Men ha det roligt överallt, och gör det bästa ni kan av alla uppgifter ni får här i livet!

Kommentarer
Postat av: Julia

Men vår Romeo och julia slår alla, även om er också är kul ;D

2008-10-12 @ 21:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0