morgonlycka

visst nu är det några timmar sen det var morgon, men jag vill ändå uppmärksamma dessa timmar, och jag kommer nog inte sitta vid datan någon av dessa morgontimmar på ett tag.

Går du varje morgon upp och njuter av att vakna, av att en ny dag väntar med nya utmaningar. njuter av solens första strålar Det gör då inte jag! Det här är de timmarna på dygnet jag upskattar allra minst, de som jag nästan föraktar, visst kan det hända någon gång att jag faktiskt njuter känner lite extra på luften jag andas. Bara för att känna lukten av morgondagen som lagt sig över ängarna.

Trots detta, att jag vet att morgonen är vacker, så går jag bara upp och är arg, arg över att jag inte får sova mer. Jag struntar i allt vackert jag ser bara det fula känner den kylan som finns på morgnarna innan solen riktigt lyckats värma luften. Jag fokuserar inte på allt roligt som ska hända under dagen, utan jag bara ältar allt dåligt som ska hända, allt det jobbiga jag inte orkar med att vakna till. Jag är trött för det mesta, de vet de som känner mig, men på morgnarna kan jag vara hemsk. Jag kan strunta i att prata med någon på bussen jag tar varje morgon, inte för att jag inte tycker om personen, nej nästan tvärt om. Jag vet att jag inte har ork att vara trevlig så att i stället för att sitta och vara halvintresserad i ett samtal och av misstag slänga en spydig kommentar så ignorerar jag personen, det är set ärligaste och bästa jag kan göra.

så om du känner dig ignorerad en morgon förstå att det inte är dig det är fel på, men vi har alla dessa timmar på dygnet då vi orkar lite mindre än annars.

men som jag sa innan ibland kan även jag se det fina i vår värld när solen lätt smeker våra landskap med sina första milda strålar och höra det vackra i tystnaden som råder på morgonen.

nog om det nu får ni leva era liv, oavsett hur pigg eller trött du är dessa timmar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du har sååå rätt !! <3 puss

2008-09-30 @ 19:22:33
URL: http://faceoffbitch.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0