Nu i september väntar en annan typ av vår.

Nu är det september, snart är september slut. Då ska även sommaren vara slut, kylan ska så smått börja klänga sig fast och sätta gåshud på våra fortfarande lätt brunbrända armar.

Ett tag så var det så, ett tag så tyckte jag att min mössa var nödvändig, jag behövde ha en extra tröja att ta på när det blev alldeles för kallt för att stå ut. Men de senaste dagarna har det varit som vårdagar, ja nästan sommar.

I stockholm gick jag runt med kortärmar utan att ens tänka tanken på att ta på mig jackan som jag så klokt lagt ner i min väska. Jag la ner den där för att det borde bli kallt, inte en helt fantastisk temperatur, då man varken svettas eller fryser, så länge man är utomhus i alla fall. Medan jag var i de trånga affärerna var det ohyggligt varmt, då kunde jag inte förstå varför jag skulle ha med mig jackan, den gjorde bara väskan tyngre, till ingen nytta!

Det jag vill ha sagt är väl att det borde vara kallare, men eftersom att vi människor rubbat allt sådant så har vi försommarvärme nu. Men visst är det skönt, jag njöt i Stockholm, jag ville känna solens strålar mot huden, allt blir vackrare  när man är varm, när solen lyser med sitt milda ljus.

Så njut nu, njut över att få värmas lite extra för snart är vintern här, då blir allt vackert på ett annat sätt, men den kommer, inge brådska, allt löser sig kanske så småningom, med lite jobb och uppoffringar men det betyder inte att vi inte får njuta nu!



Kommentarer
Postat av: Ellie (:

Hösten kan ju också vara vacker, på sitt sätt. Kanske inte dom regniga, blåsiga och kalla dagarna, då man bara vill sitta inne under en filt och titta på film.

Förresten så skriver du sjukt bra Nella! (:

2008-09-28 @ 16:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0