svårlöst gåta

så känner jag mig idag. Som en gåta, en sådan där som ingen längre vet rätta svaret, men folk fortsätter ändådiskutera vad lösningen kan vara. Men den enda som har sanningen, det är gåtan själv, men vad är då svaret?

Jo det är ett tråkigt svar, tråkigt men ärligt. Men ingen vill veta svaret, för det passar inte, att veta sanningaen skapar ändå mer grubblande än ovisheten. Så därför får ingen svaret, ingen frågar, ingen vet, alla undrar.

So keep it up, that beautiful smile of yours!

jag saknar en plats
jag tror faktiskt
att jag någonsin varit där
ingen gång jag kommer ihåg
men jag vill så gärna
att jag varit där
det är nog lite enklare då
att hitta en väg tillbaka
för dit ska jag
men jag kan inte säga
att jag längtar
för då betyder det
att jag faktiskt ska dit
och jag vill inte lova mig något
för att sedan svika mig själv
det kan andra så bra
men det är väl livet
ja
livet
-ur mitt perspektiv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0