Om utbytesveckan

det här kan man säga är en fortsättning på förra inlägget..

I söndags kom alla Tyskar, Karin och jag var opepp på bussen, skrek på fjortsar på för att avreagera oss..!
När jag väl träffat min tysk kändes det bättre, astrevlig!
Sen var vi 3 svenskar med varsina tyskar så åt god mat och hade många konversationer.
På kvällen drog jag med min tysk till Stensund och hoppade trampolin!

Måndag, Skoldag sedan bowling på kvällen och power-walk till bussen!

Tisdag var en dag i skolan, sedan fika och biljard med många utbytesstudenter!

Onsdag, en dag i Stockholm,jag höll på att missa bussen.. Men jag och Karin fick halsdukar!
Det var lite jobbigt med massa tyskar och massaolika viljor om var vi skulle gå!
Killarna jag gick med köpte dock "I <3 SWEDISCH GIRLS" tröjor.

Torsdag, det roliga börjar!
Först skoldag, sedan drog vi alla ut till Nynäs. Vi var några tappra som badade i sjön direkt!
Kvällen blev sen och innehöll mycket, bla: vin(inte mycket), rökpauser(väldigt många), en tvättbjörn attackerade oss(eller, det varväl typ så) korvgrillning, kacklande på engelska, älgsafari och A han däckade, så en läsvärd historia:
Klockan är tre på natten, nästan alla sover, vi är några vakna. Vi flickor går till vårat rum, de killar som är vakna sover i ett annat hus så de går dit. När vi flickor nästan somnat knackar det på vår dörr, killarna var utelåsta från det andra huset! A däckar mer eller mindre hela tiden, M får order att sova i min och J:s säng. A får inte plats i vårat rum så jag går till de tyska killarnas rum, förklarar vad som hänt och frågar om A får sova i någon av killarnas säng,de ser skeptiska ut.. Jag säger därför "And this is NOT gay at all!" de börjar alla skratta! Sedan beodrar jag Ma att ta A i sinn säng, de var utbytespartners. Han säger suckande "This is the last night in Sweden!" (vilket det inte var, hoppet talade!) A däckar deirekt, jag bestämmer att han INTE kan sova i hoodtröja och jeans, sätter honom därför motvilligt upp och säger "Armarna upp på sträck!" sedan drar jag av hans hoodtröja. Nu är A LITE vid medvetande, så han börjar slita av sin T-shirt, varpå stackars Ma får panik och skricker upprepande "PUT THE T-SHIRT BACK ON!". När vi Äntligen fått på A t-shirten så är det bara av med Jeansen och sedan gå till sängs. Lilla M tog förövrigt upp halva sängen och jag och J fick dela på den resterande halvan!
Dagen efter går jag till Ma (som köpt en av tröjorna i Sthlm) "you should change it to swedish boys, since you've been sleeping with a swidisch boy but no girl!" SCORE!

Fredag: Ut på promenad i de Sörmländska skogarna, optimistisk tidsplan minst sagt! Krånglig hemfärd från Nynäs. Fest i Oxelösund på kvällen (jag har varit på både bättre och sämre)

Lördag: Lämnade av tyskarna på skavsa 05.20, sedan hem och ta igen lite sömn!



Det var en himla bra vecka, resa till Frankfurt planeras nu!

Kommentarer
Postat av: emma

sv: tack själv nella! <3

2009-09-29 @ 10:09:37
URL: http://saveu.blogg.se/
Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia

Ja!:) Rekommenderar verkligen hennes blogg!:)

2009-09-29 @ 12:08:32
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Lät som att ni hade en superkul vecka! När bär det av för eran del då?

2009-09-29 @ 14:19:53
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: J ;)

haha ja det var fan vad han tog upp plats för att vara så liten! och nu blir han tydligen värsta mobbad av dom andra för det där x) hahaha, "PUT THE T-SHIRT BACK ON!" man måste ha varit där för att förstå till fullo! det dygnet är för bra för att ord ska göra det rättvisa, och det kommer från svenskaperfektionsisten! ;)

2009-09-29 @ 16:33:03
Postat av: Klara

säger bara KLOCKREN beskrivning^^

2009-09-29 @ 21:03:51
URL: http://madebyklara.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0