bara lite sånt jag sysslat med sista tiden.

spenderat tid mellan väggar, tak och golv som absorberade många av mina tårar en gång i tiden.
haft det riktigt mysigt på just den platsen.
Åkt till Rhodos med familjen och bott på ett hotell fullt med polacker. Spelat waterpolo, lekt Aquagym, dansat roliga danser, kapat högtalarna vid poolområdet och spelat bra musik för hela hotellet.
hälsat på mitt gamla hotell tre nätter av sju. Umgåtts med den fantastiska personalen där och fått gratis drinkar.
kommit hem till sverige och spenderat kvalitetstid med min roomie. Fikat i kyrkan, druckit alkohol och skrattat högt och hjärtligt på balkongen. Åkt en kyrkbuss ut till landet, fikat och sjungit allsång med pensionärer. Saknat min gammelmormor för de bjöd på kakor hon brukade baka och gamla tanter sjöng "när lilllan kom till jorden", den brukade hon sitta och sjunga när jag satt i hennes knä och snurrade på hennes halsband med en silverkula.
Badat i mälaren och tjuvlyssnat på två kvinnor som pratade om hur vagnhärads- och trosabor är (i jakobsberg, vad är oddsen).
Gått en utbildning för att vara teamledare, förberett mig inför årets cirkusveckor med akrobatik, prat och läsning.
pratat om historien och vad jag inte vet, lett det där leendet som avslöjar mer än jag själv tror att jag känner.
varit ärlig både genom tystnad och ord. visat mig både sårbar och stark på precis samma gång. vågat prata om sådant jag inte vågat innan.
och jag har firat min älskade syster som fyllt 20 långa år.
Jag har det överlag himla bra. jag hoppas att du har det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0