den här lägenheten och nycklar.

för ett tag sen, kanske ett par veckor, så skrev jag ett fyndigt inlägg på facebook om hur jag letat efter mina nycklar i över en timme. Jag hade varit inne i vår etta 5 minuter och nycklarna hade lyckas smuggla in sig mellan madrasserna i min säng. Hur är ännu oklart.
Efter detta så har min kära roomie febrilt letat efter en nyckel, jag kollade också efter den sen när jag städade. Hon hittade den senare i en tygkasse.
Igår kom jag hem rätt sent, pratade med mina syskon över datorn, kollade Kalle Stropp & Grodan Boll, packade upp väskan, fixade mig inför att sova. Sen skulle jag ut på en kisserunda med Chili innan vi skulle sova. Då var det dags igen.
Nycklarna låg inte på sin plats, och eftersom jag var inne i lägenheten så visste jag att de var det med. Jag letade typ överallt där jag kunde tänka mig att de var, men de gick inte att hitta. Jag skrev ett meddelande till min käre make på vår spegel att hon gärna kunde kolla om hon hittade nycklarna. Meddelande fylldes på lite då och då och blev bara mer och mer desperat.
Vid 3 gav jag upp och gick och la mig. Ni vet såna där drömmar man drömmer när man varit jättekär i någon och förlorat den, såna drömde jag om mina nycklar. De lyckliga om hur vi fann varandra igen, och de sorgliga om hur de var borta för alltid.
Vid 9 gick jag upp och letade lite mer. No luck. Så jag gick och la mig igen och drömde att jag hittade nycklarna i ett par skor. Vaknade igen vid 11, då hade jag ont i magen av oro och vägrade gå upp.
Sen slängde Agnes in nycklarna på min säng, jag sa högt "Åh jag älskar dig!" och frågade vars hon hittat dem - "De låg i mina skor"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0