dom där jag kommer ifrån.

idag kom då domen på folkomröstningen.
att jag åkte hem och röstade hjälpte inte mycket, Trosa kommun kommer att fortsätta tillhöra Södermanland län.
Hej då billigare resor hem till familjen och bättre sjukvård med mera, hej då!
Det är kanske inte så konstigt att folk röstade som de gjorde, med all tomullt som råder i storstaden just nu. Kommunen råkade ju även ut för ett riktigt storstadsproblem i förra veckan, nämligen tiggeri!
Det är helt sant, minst en man gick och knackade dörr med en lapp där han bad om pengar då han är döv-stum. Undergången måste sannerligen vara nära nu, inte för att det är så dåligt ställt socioekonomiskt att folk tvingas tigga, utan för att det irriterar och stör ju vanligt folk när det går runt människor och tigger pengar.
Jag uppmärksammade fenomenet när en person skrev ut på en facebookgrupp för kommunens invånare (tema köp och sälj) att denna man varit hos henne. Vissa tyckte det var opassande att skriva, andra tackade och skulle påminna sina barn om att inte öppna dörren för eller ge pengar till främlingar. Vid den här tidpunkten hade jag själv ingen direkt åsikt alls om ämnet. 
Dagen efter fylldes dock mitt facebookflöde av folk som postade i gruppen, alla skulle veta exakt var tiggarna befann sig. Det kom bilder på en man så gick runt i bostadsområdena så att alla skulle veta när han var nära, folk skrev flitigt när någon knackat på och det stod även när en av dem satt och vilade i pulkabacken. 
Sällan har man väl kännt sig så säker och osäker på samma gång, läskiga människor på gatorna, men jag kan vara förberedd och veta var de är så att jag kan slippa se dem!
Jag blev mer och mer arg för varje statusuppdatering och fientlig kommentar jag såg, så tillslut gick jag emot alla inskränkta småstadsbor och skrev följande kommentar i gruppen (klicka för större bild):


Jag fick snabbt ett par haters och en like. 10 minuter efteråt valde admin för gruppen att plocka bort samtliga inlägg gällande tiggarna. 
Nu hoppas jag att de eviga sörmlänningarna slipper fler storstadsproblem, och att kvällens kontrollräkning av rösterna visar att vi faktiskt får alla fördelar det skulle innebära att bli del av Stockholms län, men det tror jag inte för Vagnhäradsborna älskar sitt sörmland, trots allt. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu var det ju så att dom inte var tiggare utan låtsades vara blinda och sen slog ner den som öppna och snodde saker, dom var i nyköping innan, och stal 6000 från en äldre dam. Och när dom var i trosa hade dom slagit till något barn. Tydligen någon liga från stockholm, som är känd av polisen.

Svar: då vidhåller jag vid det jag skrev i inlägget, tipsa polisen! Den hatiska stämning som skapades via facebookgrupperna var inte okey.
Petronella Wadle

2013-05-27 @ 19:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0