föräldrarstädning.

Jag har en förhoppning om att mina föräldrar vill köra hem mig och mina saker på söndag. 
Saken är bara den att det krävs ju en viss ordning hemma när föräldrarna ska hälsa på. Det är ju dels viktigt att alla stora ytor är hyfsat fina och dammfria, det syns ju snabbt annars. Sedan är min uppfattning att föräldrar, speciellt mammor, har små ställen där de kollar städningens äkthet och ordentlighet.
Jag vet inte om det här är något ni andra märkt av? Men när den översiktliga inspektionen är godkänd så kollas ett litet ställe, lätt att glömma, upp. Jag föll en gång på de översta hyllplanen. Mamma och pappa föll en gång på sopskåpet. Och jag tror att min mamma inspekterar toaletten, detta baserar jag på hur ordentligt hon städar där själv, det verkar viktigt, så jag städar där ordentligt innan mamma kommer. Nu har jag även städat vårat äckliga sopskåp så att mormor kan hälsa på. 
Men det får inte vara alldeles för städat heller, då blir det bara fjäsk, det ska vara på en nivå så att föräldrarna kan känna sig lugna att barnen kan städa, inte mer än så. 
Sedan har lägstanivån på stökighet varit förfärligt låg här hemma när tentaångest, sjukdom och sånt kommit i vägen. Nu har jag bestämt mig för att höja den igen. Inte så att jag kan bjuda hem kungen och vara stolt över min städade och rena lägenhet, inte alls. Bara så att någon kan titta förbi utan förvarning och så behöver jag inte skämmas. 
Du har nu läst ett helt otroligt onödigt inlägg om städning, grattis, jag bjuder på den underhållningen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0