tankspridd. tentaflykt. shopoholic.

Har bokat in en ny träff med min indiska familj. Någon kom på att sista helgen i november skulle vara bra, magkänslan sa att jag tror att det händer något då, men jag gick igenom skola och förtroendeuppdrag lite snabbt i huvudet och konstaterade att 29e november-1a december var dagar lediga att spendera med saknade vänner. På natten slog det mig dock att jag fyller ju år då och har väl mer eller mindre uttalat bestämt att familjen ska få komma hit på middag då. Nu har jag bestämt att familjen får min födelsedagskväll och resterande helg tar jag mitt pick och pack till Örebro. Jag kanske skriver en önskelista snart så att alla kan börja planera sina inköp. Hyllningstal, låtar och andra sätt att framföra era gratulationer på kan ni gott börja knåpa på redan nu om ni känner för det. 
Idag har jag flytt att skriva tenta. Jag har läst en hel del saker som liksom börjar koka ihop sig i huvudet men inga ord skrivs ännu. Process. Jag har gjort allt möjligt annat, jagat persiska bär, fått veta att de är slut i affären men kommer in snart igen och att jag får åka till Iran i augusti om jag vill äta dem färska. Sett all diskad disk på en handduk, irriterat mig på det mer än vanligt och spontanköpt ett diskställ. Jag har bestämt att jag inte får köpa kläder den här terminen, tortyr, så då hittar jag annat som jag liksom bara måste köpa. Jag har lyssnat igenom de låtarna som Veronica Maggio släppt från sin nya skiva, mörkt är en helt fantastisk trudelutt i min mening. Lyssnat igenom hela Melissa Horns nya album. Och skrivit det här blogginlägget såklart. Nu funderar jag på att bädda sängen och plocka med kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0