Today was a good day.

jag började visserligen dagen med att försova mig, men alltså det är ju typ rutin i mitt liv, dagen räknas från lunchtid då jag börjar fungera som levande varelse på jorden.
Åt god lunch med fina människor och diskuterade bra och vettiga saker, typ mitt blivande yrke och sånt.
Sen hängde jag med en superstar från Uganda, flätade hår och pluggade samtidigt. Hello multitasking!
Sen satt jag på ett café och sjöng visst högt utan att riktigt vara medveten om det själv, måste jobba på det där. men min kursare skrev ett mail att det var fint och jag väljer att lita på hennes omdöme, det känns lite bättre att underhålla ett fullsatt café då liksom.
Efter ett rätt mysigt grupparbetande där vi mest kom fram till att vi får freestylea imorgon så drog jag till gymmet. Hade svårt att hålla mig från att skratta högt när jag började minnas saker från Indien. Typ när min Bill/Bull stod med bara bröst i omklädningsrummet och chockade vår mauchie. Lite senare förklarade en annan indisk kvinna de brukar byta om lite mer avskilt, sedan förstod vi att nakenhet är rätt tabu i Indien, alltid. Kom även på när de indiska kvinnorna typ pratade skit om oss svenskor för att vi inte använde en spray innan träningen, så vi köpte en sån spray, man vill ju passa in liksom. En gång tog vi på den i lägenheten och de andra höll typ på att dö för att den var så stark. I Sverige ombeds vi att inte använda parfym, hårspray och dylikt för att respektera allergikerna, de har de fan tufft i Indien.
Träningen var för övrigt det första som fick mig att må så där galet bra med sprudlande endorfiner på tre galet långa dagar. Hon som ledde passet i tisdags frågade till och med idag om jag var låg då, det känns fint när någon ser en och bryr sig. Och så känns det fint att vara back on track också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0