A Shindlers-list-moment

"I could have saved more."
alla gatubarnens ansikten sveper för mina ögonlock varje gång jag blundar.
jag kunde ha gjort mer.
Jag kunde ha köpt mat till varenda unge.
Jag kunde gett dem kläder.
Jag kunde köpt deras amuletter.
Jag vet att barnen inte får allt jag ger, men de kanske får något, och ingen ger något till deras föräldrar och vad vore barnen utan dem, ännu mer utsatta eller mer benägna att bli räddade?
100 rupies är ungefär 8 svenska kronor.
jag hade kunnat gett henne mitt jävla läppglans.
underbara skrotunge, förlåt, jag kunde gjort så mycket mer för dig.
jag kunde gjort så mycket mer för så många.
jag tror folk blir religiösa i Indien. För Gud, även om jag aldrig velat tro på dig tidigare så ber jag dig nu, visa barnen barmhärtighet. De kanske har hunnit göra något ont, men jag tror att det mesta är för att du försatt dem i en så svår sits från början, så jag ber dig, ge dem en chans till en ljus framtid, någon framtid.
jag undrar ibland om din mamma dog, om du och din pappa klarar allt ensamma, ihop?
jag kunde gjort mer.
jag hatar mig själv för att jag är en självisk vit västerlänning just nu.
jag kunde gjort så otroligt mycket mer.
förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0